Gıda Denetimi seferberliği kapsamında Konya İl Müdürümüz Ali ERGİN İl Müdür Yardımcımız Orhan TAT ve Şube Müdürümüz Ramazan SOBAYOĞLU fırın denetimlerine katıldılar. Yapılan denetimlerle ilgili İl Müdürümüz Ali ERGİN yaptığı açıklamada:
"5996 sayılı veteriner hizmetleri, bitki sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu çerçevesinde yapılan Gıda denetim hizmetleri İl ve İlçe Tarım Müdürlükleri tarafında yapılmaktadır. İl ve İlçe Müdürlüklerimizce 2019 yılında 26 Kasım itibariyle 30.500 adet denetim yapılmıştır. Bu denetimler neticesi 621 işyerine yaklaşık 4.500.000 TL. İdari para cezası uygulanmıştır. Ayrıca yine aynı dönemde 1250 gıda ve yem numunesi alınmış olumsuz çıkan 145 numuneye idari işlem tesis edilmiştir.
Denetimlerimizde işletmenin kayıtlı olup olmamaları, altyapıları, hijyen şartları üretimin aşamaları, hammadde ve son ürün denetimleri yapılmaktadır. Bunun yanında çalışan hijyeni ve hijyen eğitimleri de dikkate alınmaktadır. Eğer şüpheli bir durum var ise de numune alınıp gerekli analizler yapılmaktadır.
Bakanlığımız tarafından 25-30 Kasım tarihleri arasında gıda denetimi seferberliği ilan edilmiştir. Normalde yaptığımız denetimlerde riskli görülen işletmeler tekrar bir daha denetlenmektedir. Konya İl ve İlçe Müdürlüğünde görevli Gıda Mühendisi, Ziraat Mühendisi ve Veteriner Hekimlerden oluşan toplam 160 Kontrol Görevlisi bu denetime tam zamanlı olarak katılmaktadırlar.
174 ALO GIDA hattı, tüketicinin gıda ile ilgili her türlü bilgi alma talebi, ihbar ve şikâyette ilgili merciye kolay bir şekilde ulaşabilmesi, iletişimin tek merkezden yönlendirilmesi, tüketiciye en kısa zamanda dönüş yapılabilmesi ve sonucun takibi amacıyla 14 Şubat 2009 tarihinde faaliyete geçmiştir.
Tüketicilerin "gıda" ile ilgili her türlü şikayet ve talebi, Türkiye'nin her yerinden çağrı merkezine bildirilmektedir. Bu çağrı merkezi tarafından alınan ihbar ve şikâyetler web tabanlı yazılımlar sayesinde içeriğine göre ya Bakanlığımıza ya da daha önce 81 ilde belirlenen temas noktalarına değerlendirilmek üzere iletilmektedir. Yapılan denetim ve değerlendirme sonucu yapılan işlemler ile ilgili bilgiler aynı web yazılımına kaydedilmektedir. Tüketiciler ya Alo174'ü tekrar arayarak ya da kendisine verilen başvuru numarası aracılığıyla www.alo174.gov.tr internet adresi üzerinden şikâyet ve talebinin sonucunu öğrenebilmektedirler.
Gelen başvurular en geç 15 gün içerisinde cevaplandırılmaktadır. Şikâyete konu olan ürünlerden numune alınması ve analiz yapılmasının gerekmesi durumunda 15 gün içerisinde bir ön bilgi verilerek süreç içerisinde yapılan işlemlerle ilgili bilgi güncellemesi yapılmaktadır. 2019 yılında 26 Kasım itibariyle Konya İlimize 1.381 Alo 174 şikayeti gelmiş olup şikayete bağlı olarak 161 İdari para cezası uygulanmıştır.
Tüm tüketicilerden beklentimiz gıda ile ilgili karşılaştıkları problemlerde mutlaka 174 Alo gıda hattını aramalarıdır." dedi.